josieHpersson

Till Dalarna

Kategori: Allmänt

Igår var jag lite random på en föreläsning om demenssjukdomar på kommunhuset här i Bålsta. Var hemma hos mina föräldrar och min mamma skulle dit så jag hakade på. Jag och mamma är ju lite nördiga och tycker sådant är roligt! Och hon som höll i föreläsningen är seriöst min nya idol, hon heter Kerstin och har vigt hela sitt liv till demenssjuka och det är något man verkligen kan se upp till! 

Sedan till det lite tråkiga i mitt liv, min lilla mormor ligger på sjukhus just nu och min mamma ska upp dit imorgon för att vara där hela helgen. Jag fick lite panik eftersom min mormor är typ som min mamma för mig, men jag ringde jobbet och fixade lite akut-ledighet eftersom de förstod omständigheterna så löste det sig. Så imorgon åker jag med mamma till Dalarna och ska tillbringa helgen med att rå om min lilla mormor! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: