josieHpersson

Blondie

Kategori: Allmänt





Mycket känslor just nu. Mycket dåliga känslor. Mycket svårhanterliga känslor. Känslor jag inte vet vad jag ska göra med eller göra av. Har stoppat undan så mycket i min känsloburk att det väller över nu, locket håller på att flyga av. Burken kanske håller på att explodera? Jag vet inte vad som kommer hända eller vad jag ska göra.

Men detta är något jag ofta går igenom, något jag gått igenom hundra gånger och överlevt och kommit ur som en starkare person. Eftersom jag har så starka känslostormar vet jag att det inte är lämpligt att spy ut allt jag känner direkt när känslorna kommer. Det har jag gjort många gånger förr och det blir bara dåligt. Istället försöker jag vara mer eller mindre likgiltig och stoppar undan känslorna. Det som är svårt för mig är att plocka fram känslorna igen och reda ut dem, jag är rädd för att känna för mycket för jag vet hur okontrollerad jag kan bli. Därför mår jag som jag mår idag, för att jag inte har någon bra strategi. 

Ska försöka skriva mer aktivt här igen, spy ut lite känslor eller skriva om min ganska rutinfasta vardag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: