josieHpersson

31/10

Kategori: Allmänt

Redan den sista oktober... Jag hinner inte riktigt med, har det att göra med min taskiga tidsuppfattning? Eller blir det såhär när man blir äldre? Allt bara flyger förbi. Snart är det jul, ett nytt år med nya möjligheter. Snart sommar igen? Nä, just nu längtar jag faktiskt efter att första snön ska lägga sig på marken och efter en skön skidtur på längdskidorna. Kanske lite utförsåkning också om tillfället finns. Det jag inte längtar efter är väl isen, jag som är så klumpig. Mina ben är fulla av blåmärken varje vinter pga min dåliga balans, men men, sådant är livet. Hårt för de hårda! 

Idag har min lilla mamma varit här på en snabbvisit innan hon skulle iväg och jobba kväll. Jag har städdag idag så är färdig med alla ytor, nu ska jag bara försöka motivera mig själv att ta tag i golvet sen är allt klart. Det är skönt när det är färdigt, men tiden tills dess är ju så fruktansvärt seg. 

Ikväll får vi finbesök av Patriks syster och hennes man, de ska mellanlanda här för att dom ska flyga från arlanda imorgon. Vi får se om jag ens hinner träffa dem eftersom jag lägger mig tidigt ikväll och försvinner tidigt imorgon då jag jobbar dag. 

Nä, nu ska jag fortsätta poppa musik, sjunga så högt lungorna pallar och dansa runt med dammsugaren! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: