josieHpersson

8/11

Kategori: Allmänt

Nu har jag det lyxigt, har värsta långledigheten över helgen! Är ledig i fem dagar... Men idag har jag fullt upp! Min syster Jessica och hennes kille Martin ska komma hit och äta lite mat och så ikväll, så jag måste städa för det ser ut som en krigszon här hemma... Sen måste jag möta Patrik i centrum så vi kan handla till ikväll och så vidare. Som tur är började jag förbereda redan igår och gjorde en ny efterrätt som jag aldrig gjort förr, gjorde en blåbärscheesecake med vit choklad ovanpå. Ska köpa lite färska blåbär och lägga ovanpå idag så den blir lite fräschare. Sen får vi hoppas på att den uppskattas! Har ju inte ens smakat den själv så vi får se om jag ens tycker om den. Men det var väldigt enkelt att göra vilket var skönt eftersom jag inte är någon mästare på att baka direkt.

Annars hade jag faktiskt tänkt att ta det lugnt på min ledighet. Eller Patriks syster och hennes man kommer ju hem från Vietnam imorgon, så jag tror att dom ska sova hos oss en natt. Men det blir ju bara trevligt såklart! Sen ska jag försöka rensa nere i vårat förråd, för där nere är det också kaos. Måste slänga en massa saker som vi inte använder så att vi får plats för saker som vi faktiskt använder men som inte ska stå uppe i lägenheten... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: