josieHpersson

Tele2/comviq suger!

Kategori: Allmänt

Har alltid haft typ tele2/comviq och jag har ju kontantkort för jag klarar inte av att ha ett abonnemang. Jag tankar alltid på med "kompis 195" och har just nu även deras sommarkampanj som ska göra det hela ännu billigare. Igår när jag kollade mitt saldo så hade jag typ strax över 200kr på kontantkortet, när jag vaknade upp imorse hade jag 3 sms från comviq varav 2 berättade hur mycket jag hade surfat (vilket jag tyckte var riktigt skumt för jag har aldrig fått ett sådant förut) och i det sista stod det att mitt saldo var lågt, så jag gick in och tittade... 0.00kr har jag tydligen kvar då! Vilket är jävligt skumt då min mobil alltid är kopplad till wifi, man har 0,2G gratis surf med comviq kompis 195 + att dom alltid skryter om att de ska vara så billiga att surfa med, har nog fått några sms där det står att man ska betala max 6-7kr/24h?

Fick gå in på deras hemsida och chatta med deras Kundservice. Jag hade själv redan konstaterat att det måste vara själva surfet som dragit så mycket pengar men att de måste ha dragits alldeles för mycket, så jag skrev det till kundtjänsten. Under 20min fick jag 3 svar och under denna tid var jag alltså kopplad till en person i kundtjänst och beskrev mitt problem. Två av svaren var typ "ok, ska kolla upp det" och det sista svaret var "det verkar som din datatrafik dragit iväg lite inatt"… no shit sherlock? Precis det jag skrev till honom när jag ställde min fråga. Inkompetent Kundservice? Svar ja! Jag skrev ett mail till dom efter det och var lite arg, förmodligen kommer det inte ske så mycket mer då det är den lilla människan mot det stora företaget.

Men jag ska nog byta operatör iaf, för jag vill inte ha en operatör som kan dra över 200kr för en person mellan klockan 00.00-01.00 någon gång fram till 08.00 på morgonen. Känns inte riktigt schyst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: